Doftar nybakat.



Då har jag bakat bullar. Och om jag får säja det själv så är det tamejtusan dom godaste bullarna jag någonsin fått till!

Så varför inte bjussa med sej av receptet, så att ni också får chansen att mumsa i er :)

  • 25 g jäst
  • 2 dl kall mjölk
  • 150 g rumsvarmt smör
  • 1 msk socker
  • 6 dl mjöl
Fyllning:

  • 75 g smör
  • 1,5 msk socker
  • 1,5 tsk vaniljsocker

Smula ner jästen i en bunke, tillsätt mjölken och rör tills jästen är upplöst.
Tillsätt smöret (skuret i mindre bitar), sockret och mjölet. Knåda till en smidig deg.
Kavla ut till en stor fyrkant ca 40x40 cm, skär i mindre fyrkanter ca 8x8 cm.

Blanda i ordning fyllningen och klicka ut på fyrkanterna. Tryck ihop hörnen och lägg i formar.

Låt jäsa 2 timmar på sval plats.
Pensla sen med ägg och strö över pärlsocker. Grädda mitt i ugnen,
250 grader, ca 5-7 minuter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

plötsligt känns pizzan jag åt nyss inte som nån större hit du!

Postat av: Sara

Mums! =)

2010-10-03 @ 06:02:23
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback