Kött"gryta" a´la Therese

jag kom hem från jobbet och den vanliga frågan dök upp i mitt huvud: "vad falingen ska jag laga för mat?". Öppnade frysen och hittade grytbitar. Så vad kan man då göra av dessa.
Jag improviserade medan jag kockade, och resultatet blev underbart gott!



Det här behöver du:

Grytbitar
En paprika, färg efter tycke
Vårlök (salladslök), eller så tar du bara vanlig röd- eller gullök
Gräslök
En förpackning salsa från Go Green
Fullkornspasta

Så här gjorde jag:

Jag började med att skära grytbitarna i strimlor (mindre bitar), paprikan i bitar och hackade löken.
Värm en "gryta" eller stekpanna, med hög kant. Stek köttet nästan färdigt, blanda i parikan och löken. Salta peppra efter behag, avsluta med att hälla i salsan (som förövrigt är jäkligt stark, så ett tips är att inte krydda för mycket själv). Vid det här laget så står pastan (eller vad man nu vill ha) och kokar.
Lägg upp på tallrik och strö, om du vill, över lite persilja!

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback