Finally.

Flytten är gjord. Vi är på plats. Det är rörigt som det är efter flytt. Det ska rustas och putsas lite här och lite där.

I tisdags gick alltså flyttlasset. Poff, sa det. Sen var det tomt. Kvarr stog vi med trasor och dammsugare och mopp i högsta hugg. Det gick väldigt smidigt! Klockan 17 var vi klara.
Tusen, tusen tack Towa, Sanna (yes, inte bara en, utan TVÅ preggos hade jag till hjälp, den ena med mål att sätta igång den där förlossningen) och Monika som hjälpte till att städa.
Och självklart till alla som hjälpte till på ett eller annat sätt, med att bära, passa Thilde, förse oss med mat och så vidare.

Mamma och Towa stannade och hjälpte mej börja reda ut kaoset (det vill säja det nya hemmet). Köket är alltid värst att packa upp. Men oj så smidigt det gick, här finns det skåp så det räcker till (skulle vilja säja att det blir över också, men så är inte fallet).

Thilde tittade stort runtom sej när hon kom hem, "vad är det här, vart har jag hamnat" såg det ut som hon tänkte.
Det har gått förvånansvärt bra, hade väntat mej att hon skulle sova sämre, men icke då. Hon är inte så knösslig på sånt. Jag sov nog sämre än vad hon gjorde första natten.


"Här ligger jag bra"


Jag och mamma tänkte att Thilde kunde se ut så här på sin första skoldag, vad tycks? Hiss eller diss? haha ;)


Så här glad blir Thilde när det kommer fram en kamera. Hon kan vara hur sur och gnällig som helst och så tar man fram kameran och vips så lyser ansiktet upp i ett stort smiiiile. Den lilla linslusen ♥

I morgon åker jag och Monika till Örebro och står på loppis. Passar ju perfekt efter den här urrensningen.

Hoppas ni har en underbar fredag!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Å guv vilken gullig bild när hon lipar med mössan på hahahah:)Hoppas ni kommer trivas i nya bostaden.

2011-12-03 @ 09:12:00
Postat av: Vivallabo ;)

Jag hissar stilen!

2011-12-03 @ 20:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback