En vit jul.

Jag önskar att alla barn (och även vuxna) får uppleva an vit jul. Inte vit likamed snö, utan vit likamed utan alkohol.
Julen är tyvärr en högtid som många inte får uppleva som lycka, just pga alkoholen.
Det finns så många andra dagar under året man kan välja, så varför inte låta julen vara helig och utan oro.
Det spelar ingen roll om det "bara" handlar om en öl eller en snaps.
Jag personligen tycker inte att jul + alkohol har någon som helst samhörighet. Jag hoppas att fler därute känner detsamma, och lever upp till det.

Jag vet iallafall att jag aldrig vill att mina barn ska behöva uppleva hur mamma eller pappa, eller annan anhörig, förändras och börjar lukta annorlunda. Bara för att jag var sugen. Nej, det kommer jag bespara dom.
(Gäller alla dagar, även utöver julen).




(Något annat tänkbart : Du skulle väl aldrig anlita en onykter barnvakt?)

Kommentarer
Postat av: Thompa

(Y)

Postat av: Towa

mycket riktigt!

2010-12-21 @ 21:08:42
URL: http://towakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Håller helt med dig Therese!

2010-12-21 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback