Alkohol, den alkoholen.

Är det inte kontisgt att alkoholen ska ha en sådan "central" roll i människans sociala umgänge? Egentligen kan jag, just idag, inte se några som helst positiva egenskaper i den magiska saften. Människor förändras när dom dricker (så säkert även jag), den jäkeln kan ställa till med såna enorma problem, och ärligt talat så mår man väl inte alltid speciellt bra dagen efter.
Nej, jag börjar bli skeptisk till alkohol. Kanske har jag vart det länge, bara ignorerat det. Varför inte bara göra något utan alkohol, och minnas det dagen efter.

Nu låter det som att man måste "supa järnet" varje gång man dricker. Men så är ju sälvklart inte fallet. Men just att det är mer regel än undantag att något alkoholhaltigt ska finnas med i bilden när man ska göra något, om det så bara gäller middag med familjen eller umgänge med vänner. Det är DET som jag är skeptisk till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så länge den inte förstör går det ju an.

Postat av: J

Ja håller helt me dej Terese!Så har ja tänkt länge men när man talar högt om de så har ja bara fått höra att jag e trist å börjar bli för vuxen i mott tänk=(

Men men ja håller helt me=)

Hoppas allt e bra!



Kram/J

2009-09-06 @ 19:18:59
Postat av: Sara

Tänk att jag varit inne på samma tankar en längre tid.. Kanske skulle satsa på nyktert skoj ett tag framöver. =)

2009-09-07 @ 19:26:28
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: maria.

Helt rätt. Man behöver inte alltid dricka så fort man ska göra något. Man behöver ju inte bli nykterist för det men som du skrev är det ju inte det som ska vara det centrala, utan umgänget.

2009-09-08 @ 06:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback