Cp-magasinet..

..tittade vi på i skolan igår. Handlade om funktionshindrades rätt till sexuell njutning. Inte något man har ägnat många tankar åt i sina dar va?! Men dom har ju faktiskt också behov.
Och i Danmark får dom minnsann dom behoven tillfredställda om det är så att de vill det. Kan ju iaf säja att ämnet kan sätta igång diskussioner. Vad tycks att om man jobbar som personlig assistent så ska man också hjälpa vårdtagaren med dess sexuella begär?! Njaa, inget jag skulle ställa upp på, är väl inte ens lagligt i Sverige. Men i Danmark, där ni ;). Där får de t.o.m köpa sex om det är så, helt lagligt.
Annat är det i Sverige där lagarna säjer emot varandra. Det är lagligt att sälja sin kropp. Men det är olagligt att köpa sexuella tjänster. Dom tar ut varandra.
Har börjat med Etik kursen nu, därav detta etiska dilemma. Alla har vi olika åsikter, och ingen kan ju ha fel!
Det satte iaf en tankeställare i mitt huvud.

Blev step-up igår med Saaanna. Mycket slut var jag efter det.
En dusch och besök av Monika till Grey's Anatomy. Konstiga avsnitt. Lite drama som vanligt. Stackars Meredith, varken en riktig mamma eller "styv"mamma längre. Och en öronfil av farsan gjorde kanske inte saken bättre.
Det är nånting med hissar i den där serien. Var riktigt nervös när Izzie och George skulle till och kyssas där i hissen. Låt bli! Håll dej till din fru!

Nähä ni, ska läsa igenom morgondagens redovisning en gång till innan ögonen faller ihop :D


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu behöver jag nog inte se reprisen av greys.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback