Till en annan del av landet

Ja, då har man gjort den längsta resan i bil jag varit med om. I tisdags kväll for vi norrut. Och vilken resa sen då, det började regna och åska i Riddarhyttan. Och då menar jag verkligen regna, det forsade vatten på vägarna. Usch...
Vi åkte och åkte och åkte. Till slut var vi framme, tror vi anlände till Kalix klockan tio i onsdags förmiddag.
Gjorde inte möe på onsdagen, man var rätt mör i kroppen.
I torsdags var det ju Thoms stora dag. Jag var så dum att jag tod på mej nya högklackade skor, något jag får lida för nu. En stunds väntan i den kyliga norrlandsvinden, som övrigt inte tycks bli varm hur mycket solen än skiner. Sen var det deras tur att på entra deras nya, fria liv.
En del tårar flöt nerför kinderna både här och där. Buhu, vet ju själv vilken känselvåg det var att kliva ut!

Blev fika och presenter till studenten. Sen skulle mamma, pappa och Thom på middag med Thoms klass. Då for vi till vårat vandrarhem igen, och där blev jag och Towa kvar hela kvällen :) . Tobias, Josse, mormor och morfar gav sej ut på upptäcktsfärd i Kalix haha...

Och igår morse gick vi upp vid fem packade i all tysthet ner det sista, sen drog vi iväg vid sex.
Och si det var lika långt hem som dit. Lite meer stopp på hemvägen, Höga kusten bron bl.a.
Hem kom vi vid strx efter sju igår kväll.

Då var det bara att fräscha till sej och åka ner till Sara, en vacker student. Där blev planerna ändrade och jag åkte hem o svida om, sen var det förfest och hotellet. Tyckte det var riktigt skoj :) .

KOm nyss hem från Nora, där det hålls bal ikväll. Ååå vad alla var vackra. Många kort blev det. Väntar på mat nu, sen sjunker jag ner framför tv:n.
Fy tusan vad skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback