Det var min måndag.


Så här glad var jag tidigare idag. Mamma och pappa skulle på bio, och jag var redo att åka till farmor och farfar. Som ni ser så var jag inte riktigt beredd på första bilden, mamma fick ta ett nytt kort, då bjöd jag på ett stort skratt.
När ni läser det här så ligger jag nerbäddad i min sköna säng och sussar, jag bad mamma skriva ett litet inlägg åt mej.

Dagen började som vanligt runt halv åtta, jag ligger för det mesta och jollrar eller pruttar med munnen, mamma måste ju få ett fint uppvaknande. Jag åt (inga nyheter på den fronten, jag tycker det är godast med ersättningen), efter frukosten blir man ju så himla trött, så då tog jag en förmiddagslur. (Psst, jag troor att mamma somnade en stund hon också).
Sen hann vi med att leka en stund, och jag fick ligga på filten och roa mej själv medan mamma fixade till sej, och packade mina välbehövliga grejer.
Nu var det vissta dags för träff med ett gäng andra bebisar. Tror att mammorna tog en promenad och pratade, jag blev så jättetrött igen, att jag somnade.
När jag vaknade var vi på café. Mums, jag fick mat igen.
Väl hemma blev det lekdags, det är ju sååå roligt när mamma anstränger sej och försöker få mej att skratta. För det mesta är det svårt att hålla sej, det bubblar i mej och jag bara måste skratta.
Pappa vaknade (kanske var det mitt prat som väckte honom?!), å vad jag tycker om att gosa med pappa när han vaknat.

Då var det dags för mat igen, och som vanligt var det svårt att hålla ögonen öppna efteråt. Mammsen fixade mat till sej och pappa så länge jag sov (men jag kände allt att det luktade). Jag hörde också att tvättmaskinen hade gjort sitt, så nu var det dags att hänga tvätt. Jag låg och lekte med en jätterolig skallra medan mammi hängde tvätten.
Pappsen kom hem från träningen, jag fick sitta med vid bordet när dom åt. Tycker det ser så gott ut, men jag är lite för liten för att äta deras kryddade mat. Om jag inte får sitta med vid bordet så brukar jag gnälla lite, då hamnar jag oftast där iallafall ;P.
Ja, och sen är vi där berättelsen började. Vad jag gjorde hos farmor och farfar får vi ta en annan gång, mamma verkade inte riktigt förstå allt jag berättade.

/Thilde

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, rolig läsning! :) Mysiga dagar hon har Thilde :)

Postat av: angelica

mys!

2011-09-13 @ 07:21:25
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Andersson

Men åh vad fint skrivet :)

Saknar dig Thilde och mamma också förstås :)

Kram Kram

2011-09-13 @ 08:37:58
Postat av: sandra

härigt att läsa, man sitter med ett leende på läpparna genom hela texten=)

2011-09-17 @ 18:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback