Lurendrejeri.

Det började med att jag i förra veckan var grymt sugen på jordgubbar. Utanför Hemköp skyltade dom med "BÄR OCH FRUKT 20:-" Jäklar så bra pris tänkte jag.
Trampade fram till ståndet och bekände att jag skulle minnsann ha två förpackningar med jordgubbar, var på snudden att säja tre.
Medan personen bakom ståndet plockar i två förpackningar med jordgubbar i en påse, kläcker han ur sej att "Ja det är ju svenska gubbar, dom kostar 60:- styck, vi hade belgiska på förmiddan, men dom är slut".
Jag blir djupt chockad, men sträcker med skakande hand fram 120 riksdaler, och går snabbt mot bilen. Tänker att dom här gubbarna, dom ska ätas med andakt.

Idag var jag till stadens Icabutik. Utanför Ica finns det ett jordgubbsstånd. Där skyltas det SVENSKA JORDGUBBAR 25:- .
Är det ett skämt eller? Jag köper iaf en kartong.

Midsommar ställer alltså till med att jordgubbspriserna skjuter i höjden, för att veckan efter reas ut! Shame on youuu.


Kommentarer
Postat av: Sanna

60 kr är dyrt! Vi sålde svenska jordgubbar för 45kr/litern vid midsommar. Imr säljer vi svenska för 15 kr! Men om det hade kostat så lite vid midsommar, så hade knappt ingen fått nå jordgubbar. Plus att denna strålande sol vi haft dom senaste dagarna bidragit till det låga priset vi har nu. Allt handlar om väder och efterfrågan såklart!;) Men förjäkla goda är dom små rödingarna iaf!=)

2010-06-30 @ 17:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback