Happy happy happy

Idag har jag vart på personalmöte. Vi pratade lite om positivitet osv.
Något vi alla kan fösöka göra är att försöka vända negativa tankar till positiva tankar. Inte tänka när man slår upp ögonen på morgonen att "usch o fy ännu en dag pust o suck". Utan istället tänka att "å vad glad jag är som får vakna och uppleva ännu en dag".

Ge ett leende till personen du möter på gatan. Var uppmuntrande mot arbetskamraterna. Tycker du att någon är fin i håret, har en fin tröja eller helt enkelt bara verkar lycklig? Säj det då till henne. Det där lilla som faktiskt kan värma så mycket.

Jag är nog sån som person, eller försöker vara iallafall, att jag försöker se lösningar istället för svart. Det är inte hela världen om saker och ting inte går som man tänkt, det leder ingenstans att gå runt och älta och muttra över det. Det är som det är. Gjort är gjort.



over and out från positiva jag haha ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Och så är du en fantastisk människa & vän också!



Kramar

Postat av: Josse

bra där! härlig inställning tycker jag!

2010-01-26 @ 16:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback