Farmor



Ja lilla farmor. Hon blev inskickad till lasarettet igår, var inte vid medvetandet. Där konstaterades att hon har en stor blödning i vänstra hjärnhalvan. Detta i sin tur leder i värsta fall till högersidig förlamning och svårigheter med talet.
Hon ligger där och är fortfarande inte riktigt vid medvetandet.
Vad som händer visar sej de här två första dygnen. uppstår det ett tryck i hjärnan blir det nog så att hon skickas till Uppsala för operation.
Själv har jag inte vart och hälsat på henne än, ska göra det imr, har jobbat ikväll.
Farmor är ju alltid farmor. Även fast vi inte träffas en gång i veckan så ska hon bara finnas där! När något sånt här händer får man sej en tankeställare och en påhälsning av det dåliga samvetet. Jag borde hälsa på oftare. Varför gjorde jag inte det?
Tänk så kommer hon aldrig mer plocka fram kakor och bullar och sätta på kaffet så fort hon ser att man svänger in på gården. Inte sitta där och flina och smygtitta på en.
Jag önskar att man kunde gå tillbaka i tiden och göra om vissa saker. Eller är jag bara självisk när jag tänker så?



Kommentarer
Postat av: Sara

Vem känner inte igen det tänkandet? Är glad att min farmor och jag träffades flera gånger i veckan, men det har ju funnits ju andra i ens närhet som man önskar att man tagit mer vara på när tiden fanns. =(

Postat av: Frida

oh. :( vet precis hur det ar, skickar massa tankar at ditt hall! massa pussar frida

2009-03-01 @ 00:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback