Gott och blandat

"Välkommen in i  bastun", så borde det stå på våran dörr nu. Dom har ju plastat in alla fönster. Det kommer inte in en gnutta luft. Ett under att man överlever nätterna.

En härlig helg har det varit. I fredags jobbade jag iofs till kvart över sju. Åkte upp till mamma o pappa efter det, där bjöds det på glass och snack om den stundande Kalixresan (phu)..
Åkte hemåt sen, blidde lite äta och sen var jag sällskap till Carro då hon körde folk till Luudvika. Hellegud..
Kom hem framåt nattkröken. Bums i säng.

I lördags vaknade jag med en konstig känsla, kändes som jag hade glömt nå.. Sprang ner i tvättstugan, och si där stog Karlsson uppskriven på tvättid. Suck, var dock bara två tvättar.
Sen drog Mario och ja iväg till Norsviken för lite sol (inget bad brrrRrrRrr). Hemåt framåt eftermiddagen, duscha och göra sej fin. Sen var det iväg på studentfirande. Tiho var en nöjd och glad student.

Orkade inte vara kvar där så länge, åkte upp till Carro ist, och dör jäklar belv jag pigg. Vi satt ute på balkongen, underbart med ljumma sommarnätter! Vi satt därute och pratade till klockan blev halv två tror jag.

Och igår åkte vi och investerade i en kylväska (riktigt snygg). Åkte och handlade lite smått och gott att ha i den. Sen var vi ett redigt gäng som åkte till Kalmarslund och slog oss ner i solen.
Det var rikigt behagligt. Det blåste ju lite och var moln för solen titt som tätt. Blev lite "kärringbad", *blask skvätt* med vatten på armarna. Jag måste vara Sveriges största badkruka.

BLev iaf en heldag på stranden. Vilket både kändes och syntes när man kom hem- satan vad jag var röd. Det såg ut som jag hade bikiniöverdelen på mej fortfarande....

Idag har jag jobbat inte mindre än 10 timmar. Långa dagar blir det. Bara att vänja sej, kommer ju vara så mestadels i sommar.
Skulle jag sätta mej ner och vila nu, skulle jag somna på en gång.
Maten stog iaf på bordet när jag kom hem, mums. Kyckling, ris och currysås hade Han tillagat ;) .

Imr kväll bär det av till Kalix. Men först en date med svängisarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback