Hundjakt

Tisdag 24:e april. Grattis carro åp fördelsedagen :) . Vi börjar bli gamla nu :).

Helgen som gått har bjudit på en del trevligheter. I fredags vankades det överraskningsparty hos Sara. Och att dömma av den minen så vart det en överraskning också. Var där en liten stund. Körde sen en lullig Johanna ner till tåget. Styrde hemåt sen. Hade en mindre trevlig huvudvärk som bankade innanför pannbenet.

I lördags var det tjejmiddag hos Sanna. God mat och efterrätt, och en del gott att dricka :) . Vi tjoade och tjimmade på där.. "... det är Saras tur, det är Fridas tur..." herregud *klapp klapp*.. Riktigt trevligt var det! Runt midnatt begav vi oss vidare mot herrgår'n. Där det festades  vidare en stund. Sen kändes det att Jonh Blund stod och knackade på. Fick skjuts in till Linde av Sara. Där väntade älsklingen och vi kröp till kojs.

I söndags vaknade jag med en smärre huvudvärk. Tog ett par alvedon och slog ner huvudet på kudden igen. Vaknade vi halv ett tror jag. Fick skjuts hem. Perfekt bakfylleväder, regn :D . Hyrde en film och mös i soffan hela dagen.

Igår var jag och sökte ett jobb, bara ett tillfälligt. Men det verkade lovande, kan man hoppas iaf :).

Idag har jag suttit och glassat i solen en stund. Packade sen i ordning lite grejer och gjorde mej klar för att åka till Linde. Då upptäckte jag till min förskräckelse att grinden var öppen och inga hundar befann sej på altanen. Så det var bara att bege sej ut på hundjakt.
Den första drummeln hittade jag i korset. Såg ut som han var påväg hem.
Den andra donnan var en svårare nöt att knäcka. Fick sökhjälp av Josse. Själv begav jag mej neråt Lovisagruvan ( där hon har hittats på förut) . Vilka fina ställen det finns där neråt. Och Tandläkarns säjer jag bara, där ska jag bo nån gång när jag blir stor.
Iaf så ringde Josse när jag var nere i skorgarna och sa att Wilma var återfunnen. Hon hade stått på en äng upp mot skäftasberget och filosoferat.
Så med båda hundar där dom ska vara, var det bara att åka in till Linde. Hem till Carro.

Där bjöds det på god sallad och goda dumlekakor. Göttigt :) !

Sen for jag till lägenheten och mötte upp Mario. Ville se hur långt dom har kommit. Och köket, hallen och sovalkoven är färdigtapetserade :D . Så till helgen borde det vara klart. Ska bli så skööönt att flytta!

Nu ska jag se vad tv:n har att erbjuda.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad ROLIGT för er :) vad långt dom hann på en dag också! gud vad härligt med nåt eget :)

2007-04-25 @ 11:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback